8. september 2012

Mitt møte med Angela Missoni


Noe av det siste jeg gjorde før jeg sluttet i HENNE, var å intervjue Angela Missoni. Det italienske motehuset, som er kjent for sine strikkeplagg med fargerike striper og sikksakkmønstre, har nemlig et designsamarbeid på gang med Lindex. Kolleksjonen er kjempefin, og inneholder ikke bare dameklær, men også tøffe smykker, skinnvesker og kjempesøte klær til barn. 


Jeg reiste til Milano og traff Angela i familiens representasjonsbolig i en bygård midt i sentrum. Hun viste seg å være en fantastisk hyggelig dame, livlig og pratsom, og med et varmt og vennlig vesen. Formfull er hun også, og hun fortalte meg at hun tar dette i betraktning når hun designer klærne.

- Jeg flytter på lommer og sømmer, og gjør små triks slik at klærne blir mer flatterende for formfulle og store kvinner.

Jeg gleder meg til Missoni-kolleksjonen kommer i Lindex-butikkene 25. september!

Ingen kommentarer: